אחת מחזיתות המחקר המרתקות בעשורים האחרונים שהתווספה לחקר תהליך הלמידה היא חקר תפקודו של המוח האנושי.
עד השנים האחרונות נוסחו ממצאי המחקרים בתחום זה במושגים נוירולוגיים ונדונו בדרך כלל בקרב קהילת מדעני העצב בלבד. בשנים האחרונות נעשה ניסיון להבין את משמעותם של הממצאים הללו להוראה וללמידה ולדון בהם עם אנשי חינוך.
במונוגרפיה זו, שהופקה במשותף על ידי המרכז ללימודים אקדמיים (מל”א) ומכון הנרייטה סאלד, מובאות הרצאות שנישאו בכנס שהתקיים במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה בשנת 2015 ויוחדו לנושא "למידה, בינה וחינוך".
אנו תקווה שהמונוגרפיה תחזק פרקטיקה קיימת של אנשי חינוך ותספק להם כיווני הוראה חדשים, שיאפשרו לתלמידים לרכוש ידע, מושגים ומיומנויות באופן יעיל ומעמיק.