מנהלת היחידה : ד”ר רינת יצחקי

צוות היחידה: מרים פייזר, נטלי עלפי

כמידי שנה גם השנה מאתר מכון סאלד עבור האגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך את התלמידים המחוננים והמצטיינים בבתי הספר היסודיים במגזר היהודי. התהליך מורכב משני שלבים:

השלב הראשון נעשה בבתי הספר, באמצעות מבחן סינון ראשוני, שעל סמך תוצאותיו וחוות דעת הצוות, הם ממליצים על 15% מהתלמידים המוכשרים. בשלב זה נבחנים כל תלמידי כיתה ב’ [מדובר בכ-75,000 תלמידים]. השלב השני מתבצע במרכזי בחינה איזוריים והוא באחריות מלאה של המכון. בשלב השני נבחנים מדי שנה כ-15,000 תלמידים, כשבין 1.5% – 3% מתלמידי השנתון מומלצים על ידינו להשתתף בתכניות למחוננים שמפעיל משרד החינוך, וכ-5% נוספים לתכניות למצטיינים. כרגע אנו בעיצומו של התהליך לשנת תשע”ה. המעוניינים לגשת לבחינה בתנאים מותאמים או להגיש ערעור על בחינה, מתבקשים לקרוא את הנוהל המפורסם באתר המחלקה למחוננים ומצטיינים של משרד החינוך, בכתובת: www.education.gov.il/gifted

 

בימים אלה נשלחים באמצעות המייל כל מכתבי התשובה לנבחני שלב ב’.

ריכזנו תשובות לשאלות שונות של הורים בתקופה זו.

אם לא מצאתם כאן מענה לשאלותיכם, תוכלו לפנות אלינו דרך המייל בכתובת itur@szold.org.il , תשובות ינתנו בהדרגה ובכל מקרה לא יינתן מענה אנושי. 

במידה ושכחתם את הקוד האישי, ניתן לשחזרו כאן.

הקוד האישי רשום במכתב ההזמנה בצד שמאל למעלה, במידה ואיבדתם את ההזמנה לחצו על הקישור הבא:https://itur-sz.net/sold_sms/wfLogin.aspx הקוד האישי ישלח באמצעות SMS למספר הנייד הרשום אצלנו (ברוב המקרים מספר הטלפון הנייד של האם).

הקוד האישי לא פותח את המכתב?

בדקו שהמקלדת לא על Caps Lock, או Num Lock, נסו לכתוב את הקוד על מסמך כלשהו, ואח”כ להדביקו אל תוך החלון. אם עדיין לא הצלחתם יש לשלוח מייל לכתובת itur@szold.org.il בציון שם הילד/ה:  מספר תעודת זהות של הילד/ה:  דרגת כיתה: פרטי ההורים:  שם ותעודת זהות של אחד ההורים:  פרוט הבעיה:

ניסיתי לשחזר את הקוד האישי ולא קבלתי הודעת SMS

יש לשלוח מייל לכתובת itur@szold.org.il בציון שם הילד/ה:  מספר תעודת זהות של הילד/ה:  דרגת כיתה: פרטי ההורים:  שם ותעודת זהות של אחד ההורים:  פרוט הבעיה: ומספר הטלפון אליו אתם מבקשים לשלוח את הקוד האישי.

ניסיתי לשחזר את הקוד האישי ותעודת הזהות לא קיימת במערכת

נסו להקיש את מספר תעודת הזהות הרשום על גבי מכתב ההזמנה ונסו שוב בקישור הבא:  https://itur-sz.net/sold_sms/wfLogin.aspx יש לשלוח מייל לכתובת itur@szold.org.il בציון שם הילד/ה:  מספר תעודת זהות של הילד/ה:  דרגת כיתה: פרטי ההורים:  שם ותעודת זהות של אחד ההורים:  פרוט הבעיה:

עדין לא קבלתי את התשובה, חברים/שכנים/ מכרים קבלו תשובה ואנחנו עדין לא

מכתבי התשובה נשלחים בהדרגה במהלך כל חודש יוני. במידה ועד ה 20/6 לא תקבלו תשובה במייל, פנו אלינו לכתובת itur@szold.org.il בציון שם הילד/ה:  מספר תעודת זהות של הילד/ה:  דרגת כיתה: פרטי ההורים:  שם ותעודת זהות של אחד ההורים:  פרוט הבעיה:

קבלנו תשובתכם ואנו מערערים על אי קבלת בננו/ בתנו לתכנית ומבקשים בחינה חוזרת בשנה הבאה. אנו משוכנעים שילדנו בעל יכולת קוגניטיבית גבוהה יוצאת דופן/ראוי להתקבל לתכנית למחוננים אך תשובתכם הייתה שלילית

בקשה למבחן חוזר יש להגיש אך ורק בפנייה מקוונת אל הרפרנטית המחוזית של האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים

קראו בעיון את ההסברים באתר ופעלו בהתאם.

מצורף הקישור לטופס המקוון. בעת מילוי חלון “נושא הפניה” יש לגלול את רשימת הנושאים ולבחור “ערעור ובקשה למבחן חוזר” (יסודי).

http://services.education.gov.il/_layouts/FormServer.aspx?XsnLocation=http://services.education.gov.il/FormServerTemplates/EDU.Gifted.pniyot_AinVav.xsn