הרשמה למחזור השביעי של תכנית מנחים עמיתים

האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים במשרד החינוך ומכון סאלד שמחים להודיע על פתיחת המחזור השביעי של תכנית מנחים-עמיתים – תכנית לטיפוח אישי של תלמידים ותלמידות מחוננים ומחוננות שילמדו בשנה"ל תש"פ בכיתות י'-י"א, ובולטים בהישגיהם וביכולותיהם יוצאות הדופן בתחומי דעת שונים.

התכנית מיועדת ל-15 תלמידים ותלמידות שייבחרו מכל רחבי הארץ. שילמדו בכיתה י'-י"א בשנה"ל תש"פ, ועומד/ת בקריטריונים.

שאלות ניתן לפנות לגב' ציפי בשן

טל': 02-6494460

zipi@szold.org.il

 

 

קבלת עובד חדש

יש להביא צילום של המסמכים הבאים:

  1. תעודת גמר מאוניברסיטה
  2. אישורים ממקומות עבודה קודמים עבור חישוב וותק (יש למלא את הדף לפיהם)
  3. צילום תעודת שחרור, ולרשום בפרטים אישיים תאריך מלא של גיוס ושחרור (יום, חודש, שנה)
  4. צילום תעודת זהות ב – 2 עותקים

 

נהלי עבודה ודיווח מעודכן ליוני 2018

טופס הצטרפות לקרן השתלמות – דירוג המחר

 

בית הספר למיומנויות מידע (סדנאות)

מזה שני עשורים פועל במרכז המידע בית הספר למיומנויות מידע, שנועד להקנות מיומנויות מידע לקהל מגוון ולסייע לתלמידים ולסטודנטים בכתיבת עבודות במדעי החברה וחינוך. הקניית מיומנויות מידע לתלמידי בתי הספר הפכה לאחד מיעדי החינוך בעולם, כיוון שהן מהוות חלק ממיומנויות החיים בחברה עתירת ידע ושינויים.

בית הספר למיומנויות מידע הוקם בעידודו של משרד החינוך ועד כה ביקרו בו אלפי תלמידי תיכון מכל רחבי הארץ. התלמידים והמורים נהנים ונתרמים מביקוריהם במרכז המידע התורם ליצירת אקלים לימודי.

בנוסף, מתקיימים ימיי עיון למכללות הכוללים הרצאה על הפעילות המחקרית במכון, הדרכה מקצועית על השימוש במאגרי המידע של מכון סאלד, ושימוש פעיל במאגרים ובספרייה. הסטודנטים לומדים להשתמש במאגרי המידע לצורכי לימוד ומחקר, משפרים את אסטרטגיית החיפוש שלהם ויצאים עם סל של חומרים.

כיצד מזמינים סדנה? אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר באמצעות טלפון: 02-6494463 ומייל:  library@szold.org.il

הסדנה בתשלום סמלי

לפרויקט חינוכי גדול דרושים/ות עוזרי מחקר דוברי פורטוגזית

תיאור התפקיד:
*התלוות לקבוצות ועריכת תצפיות העוסקות בהיבטים חינוכיים ודינמיקה קבוצתית.
*רכישת ניסיון ביישום כלי מחקר מגוונים בפרויקט חינוכי בשטח – תצפית וראיונות המתמקדים בהיבטים חינוכיים ודינמיקה קבוצתית.
*העבודה כוללת יציאה לימי תצפית מלאים (כ-8 שעות) ולעיתים תצפיות דו יומיות הכוללות לינה.
* העבודה כוללת סיורים רגליים בשטח.
* העבודה מתאימה לסטודנטים וישנה גמישות בימי העבודה האפשריים.

* עבודה זמנית בחודש יולי 2019.

דרישות:
-סטודנט החל משנה שנייה לתואר ראשון או לחלופין בעלי תעודת מדריך טיולים או מורה דרך – חובה.

– שליטה ברמת שפת אם בפורטוגזית (שליטה ברמת שפת אם גם בספרדית – יתרון).
– זמינות לכ-2 ימי עבודה בשבוע.

– סטודנט לתואר במדעי החברה/חינוך – יתרון.

– רקע בחינוך, ניסיון בהדרכה או היכרות עם בני נוער מהתפוצות- יתרון.

הקבלה לעבודה כרוכה בתהליך מיון הכולל:
*ראיון אישי
*מבדק שפה
*יום הכשרה במכון סאלד בירושלים (תמורת שכר)

כנס האגודה האירופית לתלמידים עם יכולת גבוהה (European Council for High Ability) דבלין, אירלנד

ד"ר רחל זורמן, מנהלת המכון, הציגה את תכנית אוורסט בכנס זה באוגוסט, 2018.

תכנית "אוורסט" היא מיזם משותף של מענים – עמותה שפועלת למציאת פתרונות יצירתיים ויעילים לקידום החוסן והשגשוג, ולמימוש הפוטנציאל של אנשים מרקע חברתי-כלכלי-תרבותי שונה, ושל מכון סאלד . שני הגופים חברו יחד כדי לאתר ילדים עם פוטנציאל להצטיין במדעים, מוסיקה, אמנות חזותית וספורט, הגדלים בפריפריה החברתית והגאוגרפית של ישראל, במטרה להעניק להם הזדמנות משנת-חיים לממש את הפוטנציאל שלהם במלואו, ולהפוך לאזרחים שיעשירו את החברה הישראלית.

התכנית פועלת תחת חסותו של האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים במשרד החינוך שמשתתף בוועדת ההיגוי שלה.

 

תכנית אוורסט 

צרכים ומענים לתלמידים מחוננים כבסיס לקביעת מדיניות – כנס בתחום החינוך באוניברסיטת אוקספורד, באנגליה

מנהלת המכון, ד"ר רחל זורמן, הציגה את עבודתה על התפתחות חברתית רגשית של תלמידים מחוננים בכנס זה ביולי, 2018. העבודה מתייחסת לפער בין התפתחות קוגניטיבית לבין התפתחות חברתית-רגשית בקרב תלמידים מחוננים בכלל, ואוכלוסיות מיוחדות, כגון בנות מחוננות, ומחוננים עם צרכים מיוחדים, בפרט. כן מועלים הצרכים הנובעים מפערים אלו .בהמשך, נערך דיון על ההתמודדות עם צרכים אלו במדיניות החינוך למחוננים בישראל.

 

מדוע ואיך לעצב את מיומנויות המאה ה-21 בקרב תלמידים מחוננים ומצטיינים?

מנכ"לית המכון, ד"ר רחל זורמן חוקרת את מיומנויות המאה ה-21 החיוניות לתפקוד של תלמידים מחוננים ומצטיינים בעידן הטכנולוגי והאי ודאי של המאה ה-21.
בהתאם לכך, ד"ר זורמן פיתחה סדנה כיצד לטפח מיומנויות אלו והפעילה את הסדנה בכנס בהונג קונג.
בעקבות הכנס, פורסם מאמר על הנושא באנגלית ובסינית בכתב העת של האקדמיה לחינוך מחוננים בהונג קונג.

 

קבצים מצורפים

קורס הכשרה באבחון דידקטי בשפה הערבית – אגודת ניצן בשיתוף מכון סאלד

מודעה בערבית – PDF

קבצים מצורפים

עולמי

חוקרים : פנינה גולן-קוק, קית גולדשטיין

במאי 2018 התחלנו מחקר הערכה חדש במכון סאלד עבור הארגון הבינלאומי "עולמי": http://www.olami.org. המחקר בוחן את ההשתתפות של סטודנטים באוניברסיטה בסיור לימודי לישראל והתרומה של הסיור לזהות היהודית שלהם. סה"כ 1,287 סטודנטים ישתתפו בטיול לישראל בקיץ השנה. עולמי מנהל את הטיול עם עשרות ארגונים יהודיים מקומיים, רובם בארה"ב. הפעילויות מתחילות בקמפוס וממשיכות בארץ כשהסטודנטים משתתפים בסיור של שבוע (לא מורשה) או שבועיים (מורשה). המחקר יימשך עד אוקטובר 2018. נמדוד איך משתני רקע והחוויה עם הארגון המקומי לפני הטיול משפיעים על החוויה במשך הטיול.

מחקר עבור UJA – פדרציית ניו יורק

חוקרים: ד"ר פנינה, עמלי שחף, ד"ר קית גולדשטיין

מחלקת המחקר של מכון סאלד מבצעת מחקר שוק עבור UJA – פדרציית ניו יורק בנושא מחנות קיץ לבני נוער ישראליים בישראל, בדגש על חיזוק הזהות היהודית וקידום גישה פלורליסטית. מטרות המחקר הן לזהות גורמים המניעים הורים ובני נוער להשתתף במחנות קיץ וקייטנות בקרב אוכלוסיות מסורתיות וחיל ISRAELI SUMMER CAMPSוניות ובמגזר הרוסי. כמו כן, בוחן המחקר את המשפיעים על קבלת ההחלטות בהקשר זה, בכלל זה: תכנים, עלויות, מיקום הקייטנה, מועדי הקייטנה, קהלי יעד, אופני פרסום ועוד.

קבצים מצורפים