כנס צ'ייס החמישה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה – בפברואר 2020

קבצים מצורפים כנס צייס 2020 לצעוד בנעליו של אדם אחר (300 kB)

תכנית "אדווה – התנדבויות ושותפויות"

התכנית יצאה לדרך בדצמבר 2017, במטרה לפעול לפיתוח וקידום מערך התנדבות בכפרי הנוער, מתוך תפיסה שהתנדבות מהווה אמצעי להרחבת הרשתות החברתיות, לפיתוח מיומנויות אישיות וחברתיות ולהגברת מעורבותם החברתית של בני הנוער המתחנכים בו.

מטרות נוספות של התוכנית הן חינוך להתנדבות ופיתוח זהות אישית פרו חברתית. התכנית פועלת בשבעה כפרי נוער בכל רחבי ארץ ובמסגרתה משתתפים בני הנוער בפעילות התנדבותית משמעותית בתוך הכפר ומחוצה לו.

לתוכנית שותפים: משרד החינוך – המנהל לחינוך התיישבותי, ג'וינט אשלים, המועצה הלאומית להתנדבות בישראל, הפורום הציבורי כפרי נוער ופנימיות והאגודה לקידום החינוך. מכון סאלד מלווה את התכנית במחקר במשך 24 חודשים, כהערכה מעצבת ומסכמת. זאת, במטרה לאפשר לתכנית למידה תהליכית, לאפיין אתגרים וחוזקות ולשפר את הנדרש בראייה אסטרטגית מבוססת נתונים.

הצגת מחקר מחנות קיץ לישראל – ינואר 2020 בכנס פורום "Summer Camps לישראל"

הכנס נערך בחודש ינואר ובו הציג צוות מכון סאלד את תוצאות מחקר "מחנות קיץ בישראל", שבוצע בהזמנת הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA). הכנס התקיים ביוזמת קרן גודמן שבחזונה עשרות אלפי בני נוער ישראלים ייקחו חלק ב-Summer Camps משמעותיים, הקרן הקיימת לישראל והפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA). בכנס הוצג מחקר המכון לעשרות חברי פורום "מחנות קיץ לישראל" ולבעלי עניין. בפתיחת המפגש הציג דני רוזנר את אסטרטגיית פיתוח מחנות הקיץ לישראל, בהמשך הציג צוות המכון את תוצאות המחקר ולאחר מכן התקיים דיון עם ארגוני השטח על משמעויות המחקר לשדה.

אירוח משלחת אנשי חינוך מסין המעוניינים במדידת הישגיהם של תלמידים ובאיתור של תלמידים מחוננים

מנהלת המכון, ד"ר רחל זורמן, תיארה בפני חברי המשלחת כיצד מודדים את הישגיהם הלימודיים של תלמידים בישראל, תוך הדגשת בחינת חשיבה ביקורתית, פתרון בעיות, והיבטים ערכיים. כן הוצגה בפניהם שיטת האיתור של תלמידות ותלמידים מחוננים בארץ.

תכנית שחק

תכנית שחק היא תכנית לאומית וממלכתית בתחום ההכנה לשנת המצווה עבור משפחות וקבוצות בחברה הישראלית, אשר שותפים בה: הקרן למורשת הכותל, המנהלת לזהות יהודית, משרד החינוך ורשויות מקומיות. התכנית שואפת להעניק תוכן ערכי ומשמעותי וליצור עבור הנערים חוויה מעצבת שתעמיק את הקשר ותחושת השייכות והאחריות לשרשרת הדורות ולמורשת העם היהודי.

מכון סאלד התבקש להעריך את התכנית במחקר הערכה מעצב ומסכם. המחקר נועד לסייע בחידוד מטרות התוכנית, לבחון את יישומה בשטח ולהעריך את תרומותיה והשפעותיה בטווח הקצר והארוך. 

למחלקת מחקר ואסטרטגיה במכון סאלד דרוש/ה רכז/ת מחקר במשרה מלאה

דרישות התפקיד:
בעל/ת תואר שני (או לקראת סיום) בתחומי חינוך או סוציולוגיה

ניסיון בעריכת עבודת שדה- כדוגמת ראיונות ותצפיות
ניסיון בעיבוד נתונים כמותיים ואיכותניים
נכונות לנסיעות ברחבי הארץ לצרכי עבודת שדה
ניסיון בשימוש ב-SPSS
ניסיון בשימוש ב-Excel, PPT
בעל/ת יחסי אנוש מעולים ויכולת עבודה בצוות
בעל/ת מוטיבציה ללמידה והתמקצעות בתחום מחקרי הערכה
ניסיון בכתיבת סקירות ספרות- יתרון
ניסיון בתחום המחקר/ הערכה – יתרון
ניסיון בכתיבת דוחות מחקר ובייחוד בדיווח ממצאים- יתרון

העבודה מתבצעת במשרדי המכון בירושלים

קורות חיים ניתן לשלוח אל tal@szold.org.il

קורסים חדשים במתנ"ס מעלה אדומים

 
ינואר : אחריות משפטית של עובדי ציבור, גישור, עריכה לשונית וכתיבה מנהלית
פברואר : מצוינות אישית- גמול מנהל ב' ללא אקדמאים, מבוא להתנהגות ארגונית
מרץ : עבודת צוות, אקסל למתקדמים
לפרטים נוספים לחצו כאן

תוכנית 'סביבה בטוחה' – קרן ידידות טורונטו

תוכנית 'סביבה בטוחה', המופעלת על ידי קרן ידידות טורונטו, פועלת במטרה להקנות למוסדות חינוכיים דתיים וחרדים כלים ליצירת סביבה בטוחה, מוגנת וברת קיימא עבור תלמידים ותלמידות. במסגרת התוכנית ממונה רכז בית ספרי, אשר עובר הכשרה ייעודית בתחום המוגנות ומלווה על ידי איש מקצוע מומחה. הרכז הבית ספרי אמון על הכשרת הצוות החינוכי בבית הספר ואילו הצוות החינוכי מעביר לתלמידים מערכי שיעור ייחודיים שפותחו במסגרת התכנית.

מחקר ההערכה מטעם מכון סאלד מלווה את התוכנית במטרה לבחון האם התוכנית עומדת ביעדיה תוך בחינת נקודות מבטם של הרכזים, המורים והתלמידים הלוקחים חלק בתוכנית, וכן לאפיין אתגרים וחוזקות, לצד נקודות הדורשות שיפור."