ד”ר טל ברגר – טיקוצינסקי

2018
תואר דוקטור (Ph.D) בבי"ס לחינוך, אוניברסיטת בר אילן, רמת גן.
נושא העבודה: למידה עם מחשבים ניידים אישיים מנקודות מבט של הלומדים ובוגרי התכנית: עמדות ותפיסות במחקר רב שנתי ויישום אוריינות מידע
2007
תואר מוסמך בסוציולוגיה של החינוך (בהצטיינות), מסלול מחקרי, האוניברסיטה העברית, ירושלים.
נושא התזה: "גוף – נפש בתנועה: ניתוח משווה של תכנית הכשרה לטיפול בתנועה ותכניות היוצאות משיח העידן החדש"
2002
תואר ראשון במדעי ההתנהגות, אוניברסיטת בן גוריון, באר שבע.
רקע וניסיון:
חוקרת בכירה, מכון הנרייטה סאלד, ירושלים. עבודתי כוללת: ניהול מחקרי הערכה רחבי היקף, הדרכת וניהול חוקרים עמיתים ועוזרי מחקר, פיתוח כלי מחקר, עיבודים וניתוחים סטטיסטיים מתקדמים, כתיבת דוחות מחקר והצגתם וכן מתן ייעוץ לגופים שונים לצורך פיתוח מדדי הצלחה.
מתמחה בנושאים הבאים:
פדגוגיה מתוקשבת (שילוב והטמעת טכנולוגיות מגוונות במערכת החינוך)
חדש'נות בחינוך
חינוך מדעי וטכנולוגי
נוער בסיכון
פיתוח מדדים
פרסומים
מני-איקן, ע', ברגר-טיקוצ'ינסקי, ט', בשן, צ' וולף, א' (2015). שימוש בטאבלטים בכיתה- השלכות להוראה וללמידה. בתוך: י' עשת, א' בלאו, א' כספי, נ' גרי, י' קלמן, ו' זילבר-ורוד (עורכים). ספר כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה: האדם הלומד בעידן הטכנולוגי. האוניברסיטה הפתוחה: רעננה.
מני-איקן, ע', ברגר-טיקוצ'ינסקי, ט', ובשן, צ' (2013). האם השימוש באמצעי הוראה מתוקשבים מעודד אינטראקציה פדגוגית חדשנית בכיתה? הצגת :CLI-O כלי לניתוח תצפיות בכיתה. בתוך: עשת-אלקלעי, י', כספי, א', עדן, ס', גרי,נ', יאיר, י', קלמן, י' (עורכים). ספר כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה: האדם הלומד בעידן הטכנולוגי. האוניברסיטה הפתוחה: רעננה.
מני-איקן, ע', ברגר-טיקוצ'ינסקי, ט', ורוזן, ד' (2012). השפעת הוראת אנגלית בסיוע תכנית מתוקשבת (Waterford Early Reading Program) על הישגי תלמידים. בתוך: עשת-אלקלעי, י', כספי, א', עדן, ס', גרי,נ', יאיר, י', קלמן, י' (עורכים). ספר כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה: האדם הלומד בעידן הטכנולוגי. האוניברסיטה הפתוחה: רעננה.
מני-איקן, ע', ברגר-טיקוצ'ינסקי, ט', בארי, ר', ואפרתי, ר' (2011). הישגי התלמידים ועמדותיהם כלפי הלמידה בתכנית "עת הדעת". בתוך: עשת-אלקלעי, י', כספי, א', עדן, ס', גרי,נ' ויאיר, י' (עורכים). ספר כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה: האדם הלומד בעידן הטכנולוגי. האוניברסיטה הפתוחה: רעננה.
מני-איקן, ע', דגן, א', ברגר-טיקוצ'ינסקי, ט' וזורמן, ר' (2011). שימוש בלוחות אינטראקטיבים להוראה וללמידה – הערכת פרויקט .SMART בתוך: עשת-אלקלעי, י', כספי, א', עדן, ס', גרי,נ' ויאיר, י'. (עורכים). ספר כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה: האדם הלומד בעידן הטכנולוגי. האוניברסיטה הפתוחה: רעננה.
פרידמן, י', מני-איקן, ע', יצחקי, ר', וברגר- טיקוצ'ינסקי, ט', (2009), תיקוף מסמך הסטנדרטים במדע וטכנולוגיה לבית הספר היסודי, דוח מחקר, ירושלים: משרד החינוך, המזכירות הפדגוגית, האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים, ומכון הנרייטה סאלד.
יצחקי, ר', טלמון, י', וברגר- טיקוצ'ינסקי, ט', (2007). לקראת פיתוח תכנית לימודים בהיסטוריה לכיתות ו'-ט' בבית הספר הממלכתי דתי. ירושלים: משרד החינוך, האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים; מכון הנרייטה סאלד.
Berger-Tikochinski, T., Zion, M., & Spektor-Levy, O. (2016). Up and Down: Trends in Students’ Perceptions about Learning in a 1: 1 Laptop Model–A Longitudinal Study. Interdisciplinary Journal of E-Learning & Learning Objects, 12.
Manny-Ikan, E., Berger-Tikochinski, T., & Bashan, Z. (2013). Does Use of ICT-Based Teaching Encourage Innovative Interactions in the Classroom? Presentation of the CLI-O: Class Learning Interactions–Observation Tool.Interdisciplinary Journal of E-Learning and Learning Objects, 9, 219.
Manny- Ikan, E., Dagan, O., Berger- Tikochinski, T. & Zorman, R. (2011).Using the Interactive White Board in Teaching and Learning – An Evaluation of the SMART CLASSROOM Pilot Project. Interdisciplinary Journal of E-Learning and Learning Objects. Vol. 7, Pp.249-273.
דוחות מחקרי הערכה (מספר דוגמאות):
מני- איקן, ע', ברגר-טיקוצ'ינסקי, ט', בשן,צ', רוזן, ד' ומרמור, ע' (2016). הערכת הטמעת הכיתות החכמות בבתי ספר בצפון הארץ ובדרומה – 'קדימה מדע' (אורט העולמי).
https://www.szold.org.il/_Uploads/dbsAttachedFiles/1(16).pdf
מני-איקן, ע', ברגר-טיקוצ'ינסקי, ט', בשן, צ' ופסין, ג' (2014). הערכה של הטמעת השימוש במחשבי-לוח (טאבלטים).
https://www.szold.org.il/_Uploads/dbsAttachedFiles/1(5).pdf
ברגר-טיקוצ'ינסקי, ט', מני-איקן, ע', לביא, ר', רוזן, ד', פסין, ג' (2014). הערכת הטמעת כיתות חכמות בלימודי אנגלית בבתי"ס יסודיים בעיר בצפון הארץ.
https://www.szold.org.il/_Uploads/dbsAttachedFiles/4(1).pdf
דוחות נוספים נמצאים באתר מכון סאלד:
https://www.szold.org.il/?CategoryID=232
הצגות בכנסים:
נייגר, מ', ברגר-טיקוצ'ינסקי, ט', יאלר-צוריה, א' ומני- איקן, ע' (2020). לצעוד בנעליו של אדם אחר: הערכת מציאות מדומה ככלי ליצירת אמפתיה ומעורבות במסגרת שיעורי החינוך העוסקים בסוגיות חברתיות. האדם הלומד בעידן הטכנולוגי הכנס החמישה- עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס. רעננה, ישראל.
ברגר-טיקוצ'ינסקי, ט', יאלר-צוריה, א' ומני-איקן, ע' (2019). מורים מובילי חדשנות – איך עושים את זה?. האדם הלומד בעידן הטכנולוגי הכנס הארבעה־עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס. רעננה, ישראל.
מני איקן, ע', ברגר- טיקוצ'ינסקי, ט', וולף, א' (2018). מרחב למידה חדשני כמאיץ פדגוגי. בתוך: י' עשת, א' בלאו, א' כספי, ש' אתגר, נ' גרי, י' קלמן, ו' זילבר-ורוד (עורכים), ספר הכנס השלושה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגית למידה ע"ש צ'ייס: האדם הלומד בעידן הטכנולוגי, עמ' 226ע- 231ע.
Berger-Tikochinski, T., Zion, M., & Spektor-Levy, O. (2018). Transformations in Students’ Attitudes about Learning with Personal Laptops: During the Program and in Retrospect. Paper presented at the NARST International Conference, Atlanta, Georgia.
ברגר-טיקוצ'ינסקי, ט', ציון, מ', ספקטור-לוי, א' (2016). "פעם למעלה ופעם למטה": מגמות בעמדות ובתפיסות של תלמידים את הלמידה בתכנית מחשבים ניידים 1:1 – מחקר ארוך טווח. בתוך: י' עשת, א' בלאו, א' כספי, נ' גרי, י' קלמן, ו' זילבר-ורוד (עורכים), ספר הכנס האחד-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגית למידה ע"ש צ'ייס: האדם הלומד בעידן הטכנולוגי, רעננה: האוניברסיטה הפתוחה, עמ' 58ע-69ע. *המאמר זכה בפרס מאמר מצטיין של סטודנט/ית לכנס צ'ייס 2016*
Berger-Tikochinski, T., Zion, M., & Spektor-Levy, O. (2015). Do students really like to learn in 1:1 laptop classes? Students’ views and retrospective views of graduates. IACEP International Conference, Athnes, Greece.
Berger-Tikochinski, T., Spektor-Levy, O. (2011). Three by Three: A Longitudinal Study on the Attitudes of Students from Three Classes after Three Years of Learning in a 1:1 Laptop Program. Changing reality through education, The 6th international conference on teacher education. Jerusalem, Israel.
דואר אלקטרוני : TAL@SZOLD.ORG.IL
טלפון : 02-6494455